Informacja o zakończeniu sezonu turystycznego 2017

Zakończenie sezonu turystycznego 2017 nie odbędzie w dniu 21.10.17r. Organizatorzy poinformują o terminie spotkania. Będzie to prawdopodobnie  listopad.

Informacja

07.12.2017r. (czwartek) organizujemy wyjazd do Teatru Muzycznego w Łodzi                       na spektakl,,Od Wiednia do Rio”.spektakl rozpoczyna się o godz. 18.30. Cena biletu 60 zł. Informacje i zapisy: Emilia Cieciorowska tel.607853387 do końca września.

Poznań i okolice (26-27.08.17)

W ostatni weekend sierpnia Wiesia Starosta i Ala Moskwa zorganizowały wycieczkę ,,Poznań i okolice”. Wzięło w niej udział 29 osób. W sobotę zwiedzaliśmy z przewodnikiem Poznań (Ostrów Tumski z najstarszą w Polsce katedrą (liczącą 1049 lat), Stary Rynek, Wzgórze Przemysława z  Zamkiem Królewskim, Farę, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego a zakończyliśmy dzień w browarze Lech Browary Wielkopolski, zapoznając się z cyklem produkcji piwa i degustując Lecha. Nocleg mieliśmy w Puszczykowie,                     w położonym nad Wartą, Leśnym Ośrodku Szkoleniowym. Bardzo fajne miejsce                      na odpoczynek i regenerację sił po całodniowym zwiedzaniu. W niedzielę udaliśmy się spacerem, ścieżką nad Wartą, do Muzeum Podróżniczego Arkadego Fiedlera. Muzeum zaczął tworzyć Arkady Fiedler w willi, w której mieszkał a kontynuują to jego dwaj synowie, również mieszkający z rodzinami na terenie muzeum. Są tutaj eksponaty przywożone z wypraw podróżniczych Arkadego Fiedlera, a także związane z jego udziałem w II wojnie światowej, a zwłaszcza w Dywizjonie 303.  W jednym z budynków, można zwiedzić ekspozycję Tajemniczy Świat Indian. Integralną częścią ekspozycji jest Ogród Tolerancji, w którym zgromadzono modele różnego rodzaju rzeźb i obiektów ważnych dla rozwoju poszczególnych cywilizacji na świecie. Znajdują się tutaj m.in: Brama Słońca           z Tiahuanaco, pomnik Siedzącego Byka, replika statku Santa Maria Krzysztofa Kolumba    (w skali 1:1), posągi Buddy z Bamian, kamienny kalendarz Azteków, głowa olmecka              z Meksyku, Hawker Hurricane MkI – brytyjski myśliwiec z II wojny światowej, piramida wzorowana na egipskich, głowa z Wyspy Wielkanocnej. Dzięki podróżniczej pasji rodziny Fiedlerów eksponatów wciąż przybywa. Miejsce warte odwiedzenia.                                           Następnym punktem  programu było zwiedzanie z przewodnikiem Rogalina z pięknie odrestaurowanym Pałacem Raczyńskich oraz Kórnika. Pogoda dopisała, humory również. Dziękujemy organizatorkom za bardzo interesujący i świetnie przygotowany wyjazd.

Na Międzynarodowym Szlaku Rowerowym Odra-Nysa

W dniach 12.08.-19.08.17 dziesięcioosobowa grupa cyklistów z WTKiT  przemierzała szlak rowerowy Odra – Nysa na odcinku Frankfurt n/ Odrą – Uznam. Po dotarciu nad Bałtyk posmakowaliśmy trochę Międzynarodowego Szlaku Rowerowego  R-10.                       12.08.17 (sobota)   Po dotarciu z Wolborza do Kostrzynia n/Odrą, zwiedzamy stary Kostrzyń, zrównany z ziemią w 1945r, nazywany ,,Kostrzyńskimi  Pompejami”. Wrażenia przygnębiające. Po przekroczeniu granicy, wyruszamy ścieżką rowerową, biegnącą wałami nad Odrą, w kierunku Frankfurtu n/Odrą. Mijamy sporo rowerzystów, podziwiamy leniwie płynącą  Odrę. Cisza, ukwiecone łąki, pasące się krowy, owce, pełny relaks. Dojeżdżamy do miasteczka Lebus i zawracamy do Kostrzynia na nocleg. Na licznikach 53 km.

13.08 (niedziela)  O godz. 9.00 wyruszamy ścieżką rowerową po stronie niemieckiej w kierunku przeprawy promowej przez Odrę w Gozdowicach. I znowu cisza, pełne kwiatów nadodrzańskie łąki, uśmiechnięci rowerzyści. Powrót z Gozdowic po stronie polskiej przez Czelin, Kłosów, Namyślin, Kaleńsko.  Po drodze zatrzymujemy się na cmentarzu jeńców wojennych w lasach kostrzyńskich oraz  przy ujściu Warty, która wpada do Odry w Kostrzyniu. Nocleg w Kostrzyniu. Liczniki pokazały 83 km.

14.08. (poniedziałek)  Po śniadaniu pakujemy rowery do busa, jedziemy do Krajnika Dolnego i  stąd już rowerami wyruszamy na trasę. Po przekroczeniu granicy ścieżka rowerowa prowadzi przez Schwedt, Gartz. W Mescherin przekraczamy granicę mostami przez Odrę Zachodnią i Wschodnią. Po stronie polskiej jedziemy w kierunku Krajnika Dolnego przez Gryfino, Krzywy Las i obok elektrowni Dolna Odra. W Krajniku znów pakujemy rowery do busa i udajemy się na nocleg do Cedyni. Nakręciliśmy 75 km.

15.08. (wtorek)  O godz.8.30 wyruszamy rowerami przez Lubiechów, Cedyński Park Krajobrazowy z rezerwatem Bielinek (lasy bukowe i siedlisko orła Bielika), Piasek, Zatoń Dolną z Doliną Miłości do Krajnika Dolnego, gdzie przechodzimy na ścieżkę rowerową po stronie niemieckiej i przez Schwedt, Stolpe, Lunov, Hohenwutzen na przejście graniczne w Osinowie Dolnym i na nocleg do Cedyni. Na licznikach 74 km.

16.08 (środa)  O godz. 8.30 przejeżdżamy z Cedyni do Świnoujścia. Nocleg mamy na wyspie Uznam. Rowerami jedziemy przez Kamminke, Garz, Zirchov, Dargen,  Bansin, Heringsdorf na przejście graniczne w Ahlbeck i nocleg. Poruszaliśmy się ścieżką rowerową R10 (szlak nadbałtycki), biegnącą wzdłuż wybrzeża. Przejechaliśmy rowerami 45 km.

17.08. (czwartek)  O godz.8.30 wyruszamy na przeprawę promową przez Świnę i kierujemy się na wyspę Karsibór, która powstała po przekopaniu w latach 1874-80 Kanału Piastowskiego, skracającego drogę wodną Świnoujście-Szczecin. Wyspę objeżdżamy szlakiem  rowerowym (ok.20 km), prowadzącym przez trzcinowiska, łąki i lasy aż do nowego falochronu, wychodzącego 430 m w głąb  Zalewu Szczecińskiego.Po drodze mijamy basen U-Bootów, kościół NMP, cmentarz ewangelicki, pomnik lotników RAF. Zatrzymujemy sie we wsi Karsibór, od której wzięła nazwę wyspa i Aleją Dębową opuszczamy cichą, trochę zapomnianą przez turystów wysepkę, kierując się  ścieżką R- 10 do Międzyzdrojów. Po obiedzie i odpoczynku, powrót do Świnoujścia, przeprawa promowa przez Świnę i jeszcze tylko 3 km do noclegu. Na licznikach 67 km.

18.08. (piątek)  Przed nami zwiedzanie portu, fortyfikacji, obronnych umocnień, części uzdrowiskowej Świnoujścia i rajd ścieżką rowerową R- 10 wzdłuż wybrzeża po stronie niemieckiej. Miał być dzień relaksu a liczniki pokazały 61 km.

19.08 (sobota) O godz. 8.30 przeprawiamy się promem na wyspę Wolin (z samochodami), jedziemy na wyspę Karsibór, gdzie mamy 1,5 godz. rejs katamaranem po Starej Świnie. Stateczek meandruje  wśród 44 wysepek. Cisza, ptaki, przyroda, na niektórych wysepkach wypasa się bydło, gdzieś na brzegu przysiadł bielik. Piękne zakończenie tygodniowego rajdu. Rowerami przejechaliśmy 458 km. Zadowoleni, wypoczęci, wracamy do Wolborza.

XIV Wakacyjny Rajd Rowerowy

23 lipca – Tegoroczny rajd cieszył się wyjątkowym zainteresowaniem. Na starcie stawiło się 104 cyklistów, w tym 35 dzieci. Puchar burmistrza Wolborza, dla  najliczniejszej rodziny, odebrali Maria i Jan Wojciechowscy, którzy jechali w trzynastoosobowym składzie. Nagrodę dla najmłodszej uczestniczki rajdu otrzymała Karolina Łaska. Najmłodszym, nagrodzonym rowerzystą był Oliwier Szymański. Upominki otrzymali również, najstarsza uczestniczka, pani Elżbieta Rutkowska oraz Jan Kondaszewski, najstarszy rowerzysta. Rozegrano konkursy o tematyce turystycznej oraz z zakresu profilaktyki uzależnień a ich uczestników obdarowano drobnymi upominkami. Fundatorami nagród byli, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Miasto i Gmina Wolbórz.

10 rowerowa pielgrzymka na Jasną Górę

W dniach 15.06 -18.06 siedemnastu członków WTKiT uczestniczyło w rowerowej pielgrzymce na Jasną Górę. Trasa przejazdu: Wolbórz, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Kamieńsk, Radomsko, Lgota Mała, Kruszyna, Mykanów, Częstochowa, Wolbórz z noclegami w Radomsku i Częstochowie. Przejechano 214 km. W Częstochowie cykliści mieli okazję wysłuchać koncertu i podziwiać paradę młodzieżowych orkiestr dętych. Organizatorami wyjazdu byli: Jadwiga i Zygmunt Załęccy a obsługę techniczną zapewnili  Anna i Władysław Adamowiczowie.                                                                Rowerowe pielgrzymowanie do Jasnogórskiej Madonny ma w WTKiT już dziesięcioletnią tradycję. Cyklistami, którzy uczestniczyli we wszystkich pielgrzymkach są Jadwiga i Konrad Banaszkiewiczowie. Wyrazy uznania i gratulacje!

(08.06-11.06) – Dolina Baryczy

Dolina Baryczy to wymarzone miejsce dla rowerzystów. Dobrze oznakowane ścieżki rowerowe biegną utwardzonymi duktami leśnymi, groblami między stawami milickimi czy śladami dawnej kolejki wąskotorowej. Stawy milickie od 1963 roku są rezerwatem dla ok. 270 gatunków ptactwa wodnego i błotnego. Lasy milickie to majestateczne  dęby, dorodne sosny, olchy, buki. Tu naprawdę jest pięknie. Przejechaliśmy  rowerami 120 km i chyba jeszcze kiedyś wrócimy, by znów podziwiać uroki tutejszej przyrody.